کامیون بنز جفت در باربری

کامیون جفت | 2005-919-0919

 

نام اصلی کامیون جفت در واقع کامیون بنز  2624  است. تولید این مدل کامیون جفت سالهای سال است در کشور تولید می‌گردد. کامیون جفت در توسعه و پیشرفت کشور آلمان نقش به سزایی داشته است. نزدیک به صدسال پیش برای رفع نیاز های فرآوری کشور آلمان تولید گردیده. پیشینه کامیون جفت به مرسدس بنز واگن هود برمی گردد. در نهایت برکسی پوشیده نیست. اگر بگوییم کامیون جفت در توسعه و پیشرفت کشور ما هم نقش به سزایی ایفا کرده است.

همراهی چندین چندساله کامیون بنزجفت در کشور

 

کامیون جفت نزدیک به نیم قرن است که در کشور ما فعالیت می کند. بعضی از این کامیون ها هنوز هم در حال فعالیت در جاده های کشور هستند. و همین  نشان دهنده کیفیت بسیارخوب و بالا و کارایی مناسب کامیون جفت خواهد بود. با این حال، ایران خودرو دیزل هنوز هم خط تولید کامیون جفت کمپرسی را فعال نگه داشته است. پس از تولید به مشتریان عرضه می کند.البته نگشتن به دنبال جایگزین بعد از 50 سال بجای کامیون جفت دارای انتقاد فراوانی به ایران خودرو دیزل است.البته بنا به اظهارات مدیران این شرکت، پیدا کردن جایگزین برای این کامیون که هم قیمتش برای مصرف کننده مقرون به صرفه باشد. همچنین دوام و کیفیت بالا و خوبی را  داشته باشد، بسیار سخت است.

علت پر طرفدار بودن کامیون بنزجفت

 

بنابر اظهارات مدیران شرکت ایران خودرو دیزل یکی از دلایل پرطرفدار بودن کامیون جفت بعد از نیم قرن در دسترس بودن، قطعات و لوازم یدکی این کامیون در هر جای کشور است سریع یافت می شود. صاحبان کامیون جفت هیچ مشکلی از نظر تامین لوازم یدکی نخواهند داشت.

مشخصات فنی کامیون بنزجفت

 

موتور کامیون جفت از مدل BENZ OM 344L4 با قدرت 280 اسب بخار در 2200 دور در دقیقه بوده و بیشترین گشتاور کامیون جفت  1050 نیوتن متر در 1100 دور در دقیقه است. حجم موتور 11,580 سی سی بوده و دارای نسخه‌های جدید 2624 از استاندارد آلایندگی یورو 4 و DPE هستند. این موتور شش سیلندر خطی از نوع انژکتوری تزریق مستقیم بوده و در کنار آن توربوشارژ اینترکولر و سیستم SCR قرار دارد. گیربکس از نوع دستی ZF 16S بوده و 16 دنده جلو و 2دنده عقب دارد. کلاچ از نوع تک صفحه‌ای خشک بوده و عملکرد آن هیدروپنوماتیکی است. ظرفیت باک سوخت فولادی 400 لیتر است.

کامیون بنز جفت

 

تجهیزات و امکانات کامیون جفت

 

کامیون جفت بهره مند از  از دو عدد باتری 12 ولت 120 آمپر ساعتی است. دینام 28 ولتی و 55 آمپری است. استارت نیز از نوع 24 ولتی و 5,5 کیلوواتی است. در اتاق این خودرو خواب وجود ندارد. سیستم تعلیق اتاق در جلو ثابت بوده و در عقب از چهار کمک فنر هیدرولیکی و فنر تخت استفاده می‌شود. آفتابگیر داخلی، کولر و بخاری، بخاری درجا، صندلی راننده و کمک راننده با قابلیت تنظیم، چراغ‌های مه‌شکن در جلو و عقب، تاخوگراف، بوق برقی، بوق دنده عقب، قفل عرضی و طولی دیفرانسیل، گاردهای جلو، عقب و جانبی، سیستم صوتی مجهز به دو بلندگو، ترمز مجهز به فیلتر رطوبت گیر، مخزن ادبلو 30 لیتری، کپسول آتش نشانی، شیلنگ باد و… از جمله امکانات این کامیون هستند.

نکات مهم قبل از خرید کامیون بنز جفت

 
 

1.موتور کامیون جفت

 

اولین نکته که ما به آن می پردازیم موتور خوردرو است. مهم ترین بخش خوردرو باری طلقی می‎شود. موتور کامیون جفت بخش هایی دارد که اصلا به موتور خوردهای سواری شباهت ندارد. موتور کامیون جفت هیچ صدای اضافی و لرزش نباید  داشته باشد. نشت و نفوذ روغن در قطعات و اتصالات موتور نباید باشد. وقتی موتور کار می‌کند نباید دود سفید یا سیاه از اگزوز خارج شود چون نشانه روغن ‎سوزی است. اگر با ضربه همراه باشد نشان از تنظیم نبودن پاشش سوخت است. 

2. گیربکس کامیون جفت

 

یکی دیگر از آیتم های مهم کامیون جفت گیربکس کامیون جفت می‎باشد. بخاطر تحت فشار بودن و شبکه منتقل کننده گشتاور تولیدی خودرو از اهمیت بسیاری برخوردار است. در کنترل و استفاده از گیربکس دقت داشته باشید که در هنگام تعویض دنده نباید صدای اضافی داشته باشد. نیاز به درگیری زیادی برای جازدن دنده نباشد و درهنگام شروع حرکت باعث لرزش در اتاق خودرو نشود.

نکته مهم

 

اگر تصمیم به خرید کامیون جفت کارکرده دارید شرایط بیمه آیتم مهمی است که باید به آن توجه داشت. داشتن بیمه شخص ثالثی که دارای اعتبار است تاثیر بهتری خواهد داشت. داشتن بیمه کامل از نشانه ‎های نداشتن سابقه تصادف سنگین کامیون کارکرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *