حمل بار با کامیون بنز تک

کامیون تک | 2005-919-0919

 

از جمله بهترین و به نام ترین کامیون های موجود در کشور که بیش از نیم قرن  تا به امروز در حال جا به جایی محموله های کشور است. کامیون تک اولین بار در سال 1960 در کشور آلمان با نام اختصاصی دایملر 1921 تولید شد.

به روز رسانی کامیون تک

البته قبل از سال 1380 در کشور ما نیز کامیون های 1921 وجود داشتند. اما پس از تغییراتی در شکل و شمایل، سیستم تعلیق، موتور، گیربکس، شاسی و دیفرانسیل در این ماشین 1921، آن را به این نام تغییر دادند که در سال های اخیر آن را با نام ایران خودرو دیزل 1924 وی اچ می شناسیم. این ماشین از نظر اقتصادی یکی از بهترین کامیون های حمل و نقل موجود در کشور محسوب می شوند. اما در کنار این همه مزایا، این کامیون هم مانند بقیه خودرو ها دارای معایبی نیز می باشد. ما در این مقاله تمامی جزئیات قابل توجه در کامیون بنز تک را برای شما بازگو می‌ کنیم. در این مقاله به جزئیاتی نظیر : مشخصات فنی، ویژگی ها و مزایا و معایب میپردازیم.

مشخصات فنی این ماشین

در بالاتر به مواردی اشاره کرده ایم که این وسیله ی حمل بار برای اولین بار در کشور آلمان به دست کمپانی دایملر تولید شده است. این ماشین ها که در اوایل با سیستم 1921 عرضه به بازار شده بودند. علاوه بر این معایب بسیاری هم داشتند. کار با آن ها بسیار سخت و طاقت فرسا بود. اما خوشبختانه در سال 1380 تا به امروز متخصصان کمپانی ایران خودرو دیزل با تکنسین خود تغییرات کوچک و بزرگ در این کامیون اعمال کرده اند. این تغییرات موجب شد است که کار با کامیون تک به شیوه ی بهتری انجام شود. و به طبع رانندگان از رانندگی با آن ها لذت ببرند.

 “برای برقراری ارتباط به لینک تماس با ما کلیک کنید.”

ویژگی های کامیون های تک

مهم ترین ویژگی های این کامیون ها ، قدرت و نفس بالا است. این ماشین ها مجهز به سیستم اینترکولر و جفت توربو شارژ است. همین موضوع موجب شده تا قدرتش چند برابر افزایش یابد.

حمل بار با کامیون بنز تک

تحمل بار 

استاندارد تحمل بار این کامیون ها حداکثر10 تن است. اما می‌شود تا 15 تن بار را نیز بر روی آن قرار داد به دلیل اینکه شاسی کامیون تک از جنس فولاد بسیار قوی است. لازم به ذکر است وزن این کامیون ها نسبت به کامیون های دیگر کمی بیشتر است.

آپشن کامیون تک

تنها دلایلی که باعث نارضایتی مشتریان شده است، کم بودن آپشن های آن بر روی خودرو است. در سال های گذشته، کامیون های تک آپشن های کمی داشتند. این امر سبب خستگی بسیار زیاد رانندگان در هنگام کار با آن ها می شد. اما در سال های اخیر متخصصان با نصب سیستم فرمان تمام هیدرولیک، کولر و بخاری درجا، صندلی هیدرو پنوماتیک 12 جهته، آینه های برقی، شیشه های برقی، سیستم گرم کن و سرد کن صندلی و …. بر روی کامیون، این مشکل را برطرف ساخته اند. تا رانندگان در مدت زمان طولانی در حین رانندگی به هیچ عنوان احساس خستگی نکنند.

موتور کامیون تک

این کامیون ها مجهز به یک پیشرانه بسیار قوی شش سیلندر 24 سوپاپ با حجم 11000 سی سی می باشد. وجود این موتور قوی بر روی این کامیون تنها نیاز به توربو شارژ پر قدرت برای باز شدن نفس موتور دارد. برای کمتر کردن دمای موتور در سر بالایی ها و پایین آوردن صدای موتور از توربو شارژ بر روی کامیون تک استفاده کردند.

گیربکس این ماشین

هیچ شباهتی به کامیون بنز 1921 ندارد. گیربکس این کامیون به دو صورت شش و هشت دنده در بازار موجود است. ساخت کمپانی زد اف کشور آلمان می باشد. وجود سیستم اینترکولر بر روی گیربکس کامیون سبب شده است که رانندگان بتوانند زمان بیشتری را در جاده ها رانندگی کنند. 

دیفرانسیل کامیون تک

این ماشین به دو صورت تک و جفت محور ( دیفرانسیل) در اختیار مشتریان گرانقدر قرار می گیرد. دیفرانسیل این کامیون از جنس چدن بسیار سخت و محکم است و در برابر ضربات، مقاومت بسیار زیادی دارد. طراحی دیفرانسیل کامیون های تک با کامیون های مدرن امروزی تفاوتی ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *