حمل بار با تریلی کفی

تریلی کفی | 2005-919-0919

 

وسایل بسیار متعددی در صنعت و تجارت مورد استفاده قرار می‌گیرند که معمولا” از آنها برای حمل بار و حمل و نقل کالا‌ها به خوبی استفاده می‌گردد.تریلی‌ها در انواع گوناگون هستند. یک یاز آنها تریلی کفی به حساب می آید. 

 

منظور از تریلی کفی چه نوع تریلی ای است؟

معمولا” تریلی‌ های کفی خود از متریال مختلف ساخته شده که  ویژگی‌ ها و کارایی‌ های متفاوتی را شامل می شوند. باما همراه باشید تا به بررسی کامل تریلی کفی بپردازیم و اطلاعات مفید و کامل در رابطه با صفر تا صد همه آنچه که باید در مورد تریلی‌ کفی بدانید را دراین مقاله اختیار شما قرار دهیم.

بیاید اول از خود بپرسیم اصلا چرا به این مدل تریلی گفته می شود؟درجواب باید گفت یکی از مرسوم ترین تریلی‌ های موجود، تریلی های کفی هستند که قسمت باربری آن دیوار ندارد و در واقع برای حمل و نقل اجسامی که خیلی کوچک و کارتونی بوده مناسب نیستند.

 

 این تریلی ها مناسب چه نوع بارهایی هستند ؟

این تریلی طرفداران خاص خود را به خاطر اینکه روباز می‌باشد پیدا کرده است. همچنین این تریلی ها برخوردار از چرخ‌ها و تایر های مستحکم و مقاومی هم می‌باشند که پره چرخ تریلی آنها نسبت به دیگر تریلی‌ها متفاوت است. اصولا برای حمل و جابجایی بارهای سنگین ولی با حجم زیاد از این تریلی ها استفاده می‌شود، به همین دلیل کارایی بسیار زیادی دارد.

 

جنس اصلی کفی های این تریلی ها 

به دلیل اینکه این تریلی ها به جا به جایی بارهایی با وزن زیاد  ولی حجم کمتر می‌پردازند، باید حتماً جنس قسمت کفی آن از محکم و مقاوم باشد و از استحکام بسیار خوب و مناسبی برخوردار باشد. به همین دلیل این کفی‌ها را از چوب‌های چند لایه می‌سازند. سپس با روکش‌های مخصوص و محکمی آنها را می‌پوشانند. البته چوب‌های آنها چند لایه بوده و اصولاً ضد آب هستند.

 

تفاوت این تریلی ها و کامیون ها

اولین تفاوت تعداد چرخ آنها است. تریلی‌ها معمولا 14 یا 18 چرخ هستند ولی کامیون‌ها چیزی نزدیک به  12 چرخ یا 10 چرخ می‌باشد. دومین تفاوت تحمل بار آنهاست. کامیون‌ها حدود 10 تا 15 تن بار حمل می‌کنند ولی این تریلی ها 24 تن بار را حمل خواهند کرد. سومین تفاوت ابعادشان است همان طول و ارتفاع. طول تریلی کفی 12 متر و طول کامیون‌ها 7 متر می‌باشد.

 

تریلی کفی در باربری

موارد مورد استفاده از این تریلی ها

این تریلی ها فقط مختص بار های سنگین نیست و فقط در این  مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. بلکه برای حمل کانتینرهای سنگین و همچنین حمل بارهایی که دارای ارتفاع غیر استاندارد می‌باشند، بسیار گزینه مطلوبی هستند.

تریلی‌ های کفی برای حمل وسایلی که حجم کمتری دارند، ولی دارای وزن بالای هستند، بسیار مناسب است و مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته قطعات این تریلی ها نسبت به دیگر کامیون‌ها بسیار مستحکم‌تر هستند تا بتوانند توانایی حمل این نوع بارها را داشته باشند. ماشین‌ها و خودرو هایی که سنگین هستند و یا تجهیزات راه و جاده سازی را به راحتی با این تریلی ها حمل و نقل می‌کند.

ابعاد و وزن تریلی های کفی

ابعاد و اندازه طول تریلی‌ کفی از 13500 میلی متر تا 13900 میلی متر متغیر می‌باشد. اما اصولا” اندازه آن همان 13500 میلی متر است.

یعنی باید طول آن حتماً 13500 میلی متر باشد تا مفید و موثر واقع گردد. عرض آن هم از 2300 تا 2550 متغیر است، اما متخصصان در این زمینه عرض مفید برای آن را 2300 میلی متر می‌دانند. از نظر ارتفاع هم باید گفت همه آنها دارای 2090 میلی متر ارتفاع هستند.

وزن خود تریلی‌ها بدون بار چیزی حدود 6170 کیلومتر است اما در صورتی که با روی آن قرار گیرد، متناسب با وزن آن بار محاسبه می‌گردد. پس با اطلاع نسبت به کار برد جنس ابعاد و وزن می‌توانید برای حمل بار های متناسب با آن به راحتی اقدام نمایید.

 “برای برقراری ارتباط به لینک تماس با ما کلیک کنید.”

حمل بار با این نوع تریلی ها

این نوع از تریلی ها نوعی تریلی است که برای کالاهایی مثل سنگ راف و کالاهای سنگین بسیار مناسب است و مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته باید توجه داشت که بسته بندی بارها به گونه‌ای باشد که بتوان آنها را بر روی کفی مهار کرد.

کالا یا روی این تریلی ها با سیم بکسل مهار می‌شود و یا هم آنقدر سنگین است که نیاز به مهار ندارد.لازم به ذکر است که  به ندرت می‌توان با کامیون کفی کالایی را صادر کرد. مگر آنکه آن کالا بسیار سنگین بوده، که قابل محار شدن باشد و پلمپ شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *