نمونه ای از تریلی چادری

تریلی چادری | 2005-919-0919

 

تریلی‌ها انواع مختلفی دارند در این مقاله به تریلی چادری میپردازیم. تریلی ها جزو ماشین‌آلات سنگینی هستند که عمده کار آن‌ها جابجایی و حمل بارهای سنگین می‌ باشد. تریلی ها بر اساس دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. از جمله این دسته بندی ها، دسته بندی بر اساس اتصال مخزن و تراکتور، روش تخلیه خاک، قابلیت استفاده از شبکه راه ها، نوع چرخ ها، نوع ظرفیت تریلی ها، میزان ظرفیت تریلی ها و در نهایت نوع کاربری و نوع اتاق آنها می باشد. در اصل اسم انواع تریلی هم براساس همین معیارها انتخاب می‌شود.

انواع تریلی بر اساس نوع کاربری و نوع اتاق:

  1. تریلی کفی
  2. تریلی اتاق دار
  3. تریلی لبه‌دار
  4. تریلی یخچال‌دار
  5. تریلی کمرشکن
  6. تریلی سقف‌دار (مسقف)
  7. تریلی تیغه دار
  8. تریلی تانکر (مخزن دار)
  9. تریلی کمپرسی
  10. تریلی چادری(تریلی ترانزیت)
  11. تریلی جامبو
  12. بوژی 

تریلی چادری (تریلی ترانزیت)

بارکش مسقفی که توسط برزنت پوشانده شده را تریلی چادری یا ترانزیت می گویند .از آنجایی که قسمت بارکش این تریلی توسط پارچه برزنتی پوشیده می‌شود قابلیت پلمپ شدن دارند.

به همین دلیل معمولا برای حمل بارهای گمرکی و صادراتی و بارهای سنگین از آن ها استفاده می شود. همین علت هم هست که به آن تریلی ترانزیت گفته می شود. تریلی چادری که در واقع همان ترانزیت ها هستند بهترین ماشین برای حمل بار های صادراتی هستند و قابلیت پلمپ شدن دارند. 

این تریلی های چادری یا تریلی ترانزیت چادری یکی از انواع تریلی است که جهت حمل انواع محموله های بسته‌بندی شده در پالت‌های چوبی، فلزی،‌ كارتن، جعبه و یا حتی كیسه های بزرگ استفاده می‌شود و همچنین حمل کالاهای حجیم فاقد بسته بندی نیز توسط این نوع تریلر امكان پذیر است.

تریلی چادری

تریلی جامبو

 نوعی تریلی چادری با این تفاوت که می تواند در بارکش خود حجم کالای بیشتری را بارگیری کند. معمولا به کامیون های با حجم بارگیری بیشتر از تریلی، جامبو می گویند که طول بارگیر آن ها کمتر از ۱۳/۶۰ متر نیست.

حمل بار با تریلی چادری

مهار بار در تریلی چادری به كمك تسمه و یا زنجیرهایی صورت می‌گیرد كه به قلاب های تعبیه شده در پروفیل های كناری متصل می‌شوند. وجود 4 یا 5 درب آلومینیومی در طرفین همراه با تیرك های افقی، اسباب تقویت بیشتر در مهار بارهای حجیم به شمار می‌رود.

 بارگیری تریلی چادری میتواند از طرفین و به صورت همزمان انجام شود. چنانچه سقف تریلی كشویی باشد، گزینه بارگیری از بالا برای بارهای با طول زیاد نیز ممكن است.

 برخورداری از شاسی و کف چوبی مستحكم این امكان را فراهم میكند كه در صورت نیاز لیفت تراك بتواند داخل فضای کانتین به راحتی تردد نماید. ابعاد بار خور این تریلر با طول ۱۳.۶۰ و عرض ۲.۵۰  ارتفاع ۲.۵۷ است.

ابعاد تریلی چادری

از کامیون های ترانزیت برای حمل بار در سطح بین المللی استفاده می شود. معمولا اتاقک حمل بار با چادر پوشیده شده است. ابعاد ترانزیت عبارتند از طول  ۱۲.۲ تا ۱۳.۶ متر، عرض  ۲.۵ متر، ارتفاع از سطح زمین ۱.۳ تا ۱.۷ متر و وزن ۲۲ تن با بار است.

شرایط تریلی چادری

یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که در بحث حمل بین‌المللی و تریلی چادری وجود دارد این است که یک کامیون چه شرایطی را باید داشته باشد تا بتوان آن‌ را تحت عنوان تریلی چادری شمرد؟ زمانی که صحبت از حمل بار درون یک کشور باشد، تنها قوانین همان کشور است که بر آن حاکم می‌شود. همچنین استانداردهایی که برای خودرو در نظر گرفته می‌شود، منوط به همان کشور بوده . در کنار آن راننده احتیاج به داشتن گواهی‌نامه بین‌المللی و یا صدور مجوز برای خروج از کشور برای خودرو ندارد.

اما زمانی که بحث حمل بار بین دو کشور مختلف وسط باشد، راننده علاوه بر این که باید با قوانین کشور مبدأ آشنا بوده و آن را رعایت کند، باید به قوانین بین‌المللی حاکم بر حمل و نقل و همچنین قوانین خاص کشور و یا کشورهای مقصد نیز مسلط بوده و آن‌ها را رعایت کند که این قوانین می‌تواند با بندهای مختلفی همراه باشد.

طبق مطالبی که گفته شد، تریلی چادری باید شرایط کشور مبدأ برای خروج از کشور، شرایط بین‌الملل و شرایط کشور مقصد برای ورود به آن کشور را داشته باشد. طبیعتاً درصورتی‌که یک تریلی چادری هرکدام از این شرایط را نداشته باشد، نمی‌تواند برای حمل بار ترانزیتی اقدام کند.

یکی از مهم ترین شرایط :

مهم‌ترین این شرایط، شامل داشتن گواهی‌نامه معتبر بین‌المللی، داشتن بارنامه رسمی، داشتن پلاک بین‌المللی برای ورود و خروج از مرزها، داشتن بیمه‌نامه رسمی و بین‌المللی می‌شود. چیزی که مشخص است این است که اگر یک کامیون این شرایط را دارا نیست، نباید برای خروج از کشور اقدام کند. ضمن این که در این میان، مدارک لازم مثل:  پاسپورت و ویزا برای ورود به آن کشور، برای خروج راننده نیز لازم است. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *